psycholog, psychoterapeuta psychoterapia Pracownia Psychoterapii i Psychoedukacji TU i TERAZ: psycholog i psychoterapia w mieście Poznań

Gabinet psychoterapii w Poznaniu, psycholog, specjalista psychologii klinicznej, psychoterapeuta zaprasza. Iwona Jóźwiak, ul Wojskowa 18/2, Poznań tel. 604 966 108. Psychoterapia psychoanalityczna.

Dzieci mogą potrzebować pomocy psychologa w różnych sytuacjach

• Mogą doświadczać problemów w kontaktach z innymi dziećmi. wówczas psychoterapia pomaga zrozumieć przyczyny i trudności.
  • Mogą przejawiać objawy, które niepokoją rodziców, opiekunów, nauczycieli, np. być przygnębione, przejawiać lęki, które wydają się być większe niż te pojawiające się rozwojowo, cierpieć z powodu zaburzeń snu, objawów psychosomatycznych (niezidentyfikowane bóle brzucha, głowy, niestrawności itp.).
  • Dzieci mogą być nadpobudliwe. Często nadpobudliwość dzieci wynika z przyczyn emocjonalnych, dzieci mogą w ten sposób odreagowywać trudne sytuacje. Zawsze ważna jest dokładna i wnikliwa diagnoza zanim stwierdzi się, że nadpobudliwość można zaklasyfikować, jako ADHD. Niemniej w obu sytuacjach dzieci potrzebują pomocy.
  • Mogą przejawiać lęk separacyjny, silny niepokój przy rozłące z opiekunem.
  • Mogą zamartwiać się różnymi sprawami, być niepewne siebie, nad wyraz płaczliwe.
  • Mogą okazywać nadmierną zazdrość o rodzeństwo.
  • Mogą nie radzić sobie z presją związana z osiągnięciami, wręcz obsesyjnie przejmować się porażkami.
  • Mogą cierpieć na zaburzenia jedzenia.
  • Mogą mieć problem z moczeniem nocnym, które moze być np. wynikiem stresu. Psychoterapia pomaga wówczas dziecku pokonać tę dolegliwość.
  • Dzieci potrzebują też pomocy, gdy znajdują się w trudnej sytuacji, np. rozwód rodziców, ale też inne kryzysowe sytuacje w rodzinie, bycie ofiara przemocy, przewlekła choroba somatyczna. Psycholog wówczas jest oparciem dla dziecka i opiekunów. Psychoterapia służy także wczesnej interwecji i pozwala zapobiec nasileniu zaburzeń w okresie dojrzewania.

W terapii dzieci ważne jest zrozumienie emocji dziecka i pomoc opiekunom w zrozumieniu, co się dzieje z dzieckiem. To co niezrozumiałe często wtórnie nasila niepokój i objawy.

W przyjaznej atmosferze gabinetu dziecko i opiekunowie otrzymują potrzebną im pomoc, co skutkuje uczuciem ulgi. W przypadku dzieci ważna jest poprawa objawowa, bo objawy często utrudniają dalszy rozwój.

Czasem pomocne okazuje się zmienienie czegoś w otoczeniu dziecku, często pomocne jest dla dziecka, gdy w przystępny sposób są mu wytłumaczone jego własne stany emocjonalne.

Rodzice dzięki pomocy mogą wzmocnić swoje dobre strony. Często rodzice obwiniają się o to, co się dzieje z dzieckiem, nawet jeśli nie mówią tego głośno. To powoduje niepokój, który może się zmniejszyć dzięki skorzystaniu z profesjonalnej pomocy.

Jak się zgłosić

W przypadku dzieci, najpierw na konsultację zapraszani są rodzice/opiekunowie, by spokojnie mogli opowiedzieć co się dzieje z dzieckiem.

W przypadku nastolatków przy telefonicznym umawianiu wizyty ustalamy, kto pierwszy odbędzie konsultację.

Zapraszam!

Jeśli chcesz się umówić na wizytę szczegóły są tutaj

Współpraca z psychiatrą

Jeżeli potrzebna jest współpraca z psychiatrą dziecięcym, współpracuję z:

ANNA MARIA ANDRZEJEWSKA-lekarz medycyny, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży

Tel. 605 26 32 26

Psychiatra dzieci i młodzieży, członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, absolwentka Akademii Medycznej w Poznaniu. Wiedzę i umiejętnościw zakresie psychiatrii rozwojowej zdobywała podczas pracy w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Poznaniu, na licznych kursach i szkoleniach z zakresu tej tematyki, a wcześniej podczas pracy na oddziale rehabilitacji psychiatrycznej i reedukacji psychologiczno-społecznej Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci „Miłowody” w Kowanówku. Obecnie zajmuje się diagnostyką chorób i różnych zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzieży i młodych dorosłych oraz ich leczeniem farmakologicznym z jednoczesną psychoedukacją również rodziców czy opiekunów pacjentów w ramach psychiatrycznej opieki ambulatoryjnej. Bierze udział w Konferencjach Sekcji Psychiatrii Dzieci i Młodzieży.